Тестування сайту - процес настільки ж важливий, наскільки часто недооцінений або зовсім проігнорований. Пара годин роботи досвідченого тестувальника позбавлять вас від декількох десятків годин виправлення помилок, що спливли на сайті в майбутньому, вже після запуску. Деякі пункти на етапі тестування мають особливу важливість - саме про них піде мова нижче.

Функціональність і швидкість завантаження

Мета тестування - перевірити, чи працює сайт так, як йому належить працювати, чи відповідає всім своїм вимогам і чи нормально прогружається. Щоб визначити це, потрібно протестувати роботу:

  • Абсолютно всіх посилань сайту. Чи працюють зовнішні і внутрішні посилання? Чи ведуть туди, куди повинні? Чи є кастомна сторінка 404 для тих посилань, які все-таки виявилися зламаними або були введені неправильно?

  • Форм зворотного зв'язку, реєстрації, оплати на сайті.

  • Продуктивність сайту. Наскільки швидке завантаження сторінок, чи потрібно його прискорити і як це зробити?

Аналіз контенту

Вміст сайту - це той параметр, який має центральне значення не тільки в очах користувача, але і для пошукових систем. Ваш контент може бути відмінно підібраний, відповідати всім запитам цільової аудиторії, але який від цього толк, якщо він навіть не прогрузився? Перед стартом роботи ресурсу необхідно перевірити наступні параметри:

  • Текстовий матеріал. Чи є орфографічні і синтаксичні помилки в статтях і заголовках? Чи всюди форматування правильно дотримано? Чи Lorem Ipsum, тобто тестовий текст, відалений і замінений на потрібне?

  • Зображення. Чи кожна картинка на своєму місці? Чи всі нормально прогружаются? Чи відповідають вони тексту, якщо це необхідно? На сайті знаходиться остаточний варіант, або тестовий?

  • Відео і анімація. Чи всі елементи програються належним чином? Чи доречний цей вид контенту в принципі, чи варто його прибрати для зменшення споживання трафіку?

  • Чи маєте ви право використовувати і публікувати цей контент, не порушуючи закон про захист правовласника?

Браузери та мобільні пристрої

На кількість постійних користувачів безпосередньо впливає зручність і простота сайту. Важливо перевірити те, наскільки сайт добре оптимізований для:

  • Входу з мобільних пристроїв з різними операційними системами. Чи коректно відображається сайт на будь-якому пристрої незалежно від роздільної здатності екрану? Як взаємодіють різні функції з ПЗ, чи потрібно щось відкоригувати?

  • Входу за допомогою будь-якого браузера. Чи працює сайт, якщо відкрити його в Chrome, Firefox, Safari, Internet Explorer, Opera?

SEO-оптимізація

Пошукові системи індексують сайт тільки через деякий час після його запуску, проте, деякі речі істотно полегшують подальшу оптимізацію. Бажано, щоб на готовому сайті були:

  • Ключові слова в заголовках і текстах;

  • Мета-теги description на важливих сторінках;

  • Зображення із заповненими тегами title (заголовок) і alt (підказка);

  • Зрозумілий навіть для користувача URL, який вказує на назву сторінки - vashsite.com/nazvanie;

  • Фавікон сайту - зменшене зображення логотипу, що відображається на вкладці браузера;

  • Підключення до засобів аналітики пошукових систем (наприклад, Google Analytics);

  • Постійній зв'язок з хостером.

Безпека

На сайтах, що містять персональні дані користувачів, номери, паролі рахунків та іншу приватну інформацію, ступінь захисту сайту від вірусів і зломів має ключову важливість. Варто протестувати і налаштувати:

  • Наскільки добре сайт захищений від будь-яких зовнішніх загроз?

  • GDPR - Загальний регламент щодо захисту даних. Вам необхідно створити кілька особливих сторінок, що містять такі документи, як:

  1. Політика конфіденційності, в якій зазначено, які дані користувача ви збираєте, навіщо використовуєте і як довго зберігаєте. Користувачеві має відправлятися форма, яка підтверджує його згоду на збір і обробку даних. Крім того, дані повинні видалятися за першою вимогою користувача.

  2. Згода на обробку cookies, в якій зазначено, що це таке і навіщо ваш сайт їх використовує. Користувачеві також має відправлятися повідомлення про їх використання.

Висновок

Хороший сайт - це прибутковий сайт, а прибутковість визначається відвідуваністю. Користувач ж обирає тільки ті ресурси, які зручні для нього - не дають збоїв, коректно відображаються на різних пристроях і швидко завантажуються. Для повної впевненості в правильній, добре налагодженій роботі сайту необхідний тест. Він може складатися всього з декількох пунктів різного ступеня важливості, але на глобальну картинку впливає кожен з них.