Не вбивайте ідею стартапу: перевірте її перспективність за місяць

 

Якщо у вас є крута ідея сервісу або програми, не поспішайте вкладати в неї великі суми та витрачати місяці кропіткої роботи. Найголовніше питання, яке визначить майбутнє стартапу - це потреба в ньому користувачів. У цьому питанні допоможе MVP.

 

MVP товару – це мінімально життєздатний продукт, що дозволяє наочно побачити реакцію цільової аудиторії. У короткий термін ви зрозумієте, чи необхідно ринку та користувачам те, що ви пропонуєте, чи готові за це платити, чи це докорінно нецікаво.

 

MVP-проект зовсім не означає сирий продукт, виготовлений «на коліні». Так, з моменту генерації ідеї до реалізації проходить мінімальний час, але в додатку або сервісі вже є основні функції, релевантність яких запитам споживачів і потрібно перевірити.

 

Приклади успішних ідей показують, що близько 60% запланованих «фішок» виявилися нежиттєздатними. Ця концепція допоможе зменшити час до запуску проекту, отримавши швидкий і чіткий фідбек з ясною відповіддю: чи рухатися в цьому напрямку, виправити, продовживши збір даних, або ж зовсім закрити додаток.

 

Startup та minimum viable product: навіщо це потрібно?

 

Використання такого підходу «вбиває» відразу кілька фінансових та інформаційних «зайців»:

 

  1. Ви проводите презентацію для інвесторів, показавши можливості проекту із реальними відгуками користувачів.

  2. Прототипування виявляє «дитячі помилки», які б перерости в серйозні проблеми у майбутньому.

  3. Заощаджуйте гроші, не вкладаючи їх у спочатку провальний задум.

  4. Визначаєте пріоритетний напрямок розвитку, позбавившись безперспективних.

 

Крім іншого, ви отримуєте потенційних прихильників, які надалі розкажуть про ваш продукт іншим користувачам, тим самим зменшивши вартість залучення клієнтів.

 

Якими способами проводиться розробка MVP?

 

Існує кілька варіантів реалізації ідеї:

 

  1. Lean передбачає розробку за принципом "аналіз та навчання", тобто. випускається ап-ка, збираються відгуки, вносяться корективи, і так до випуску повноцінної версії.

  2. Scrum схожий на попередній формат, але обсяг роботи розподіляють на цикли тривалістю від 2 до 4 тижнів. Цей підхід хороший тим, що дозволяє зменшити навантаження на команду, а також виконувати всі етапи розвитку поступово.

  3. Канбан не орієнтується на певну циклічність, а зав'язаний лише на відповіді користувачів: у міру отримання фідбеків, до списку завдань дописуються нові елементи.

 

Згідно з дослідженнями, близько 75% всіх стартапів прогорають через передчасне масштабування: дохід власника нижчий за витрати на обслуговування. Команда веб-студії Pinta підбере оптимальний шлях розвитку на основі специфіки вашої ідеї, цільової аудиторії, термінів виконання та інших параметрів.